la red
Actualidad
Agenda
Galeria
Fotográfica
Opinión
Archivo de artículos


Algunes impressions sobre l'Institut d'Igualtat de Gènere

Maria Badia,
Europarlamentària del grup socialista

 

La igualtat entre homes i dones és un principi fonamental de la Unió Europea, i aquest Institut serà una eina potent per a garantir la integració de la igualtat entre homes i dones en totes les polítiques comunitàries.

L'aprovació de la seva creació ha estat històrica per aconseguir fer realitat una cosa que tant el Parlament Europeu -que ho va plantejar per primera vegada el 1995-, com altres institucions i la societat civil, crèiem absolutament necessària.

Disposar d'un òrgan independent dedicat específicament a polítiques d'igualtat de gènere, així com la idea de crear una xarxa com a mètode de treball, ens sembla innovadora i eficaç per superar imperatius de temps i distància en l'intercanvi ràpid de coneixement, informació i bones pràctiques.

Els i les socialistes europeus ens mostrem satisfets, també, per l'elecció d'un consell d'administració de tamany mitjà, elegit per un sistema rotatori entre els Estats Membres, que donarà agilitat a la presa de decisions.

Igualment, valorem positivament la decisió de nomenar un director o directora a través d'un procediment obert i transparent, i amb l'obligació de comparèixer davant la comissió del Parlament Europeu competent per respondre a les preguntes dels diputats i diputades, la qual cosa permet a aquesta institució mantenir un paper d'equilibri dins el joc de poders. Així mateix, la instauració d'un fòrum d'experts i d'expertes format per representants dels Estats Membres, del Parlament i dels agents socials, per assistir a la direcció en la planificació d'activitats de l'Institut, és sens dubte un encert.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
Arxiu d'articles d'opinió
   
  Espíritu crítico
Por Isolina Cueli de la Llera Presidenta de La Red Europea de Mujeres Periodistas
  Encuentro "Mujeres, Paz y Seguridad"
Por Coalicación Mujeres por la Paz (Traducción: Yolanda Rouiller, Mujeres de Negro )
  Cambiemos la vida de las mujeres, cambiemos el mundo
Per Maria Olivares, Marxa Mundial de Dones de Barcelona
  Dia d'Europa, Units per la Universitat
Pels diferents regidors i regidores dels sis municipis del Garraf commemorant el dia d'Europa.
  Comprar sexo no es un deporte
Per CATW (Coalició contra el tráfico de Mujeres) Contacto en España: Yolanda Alba. Telf y fax: 91 539 12 65